joi, 22 noiembrie 2012

SANATATEA VEVERITEI DEGU

          
         O veverita Degu este sanatoasa atunci cand:
- are blana deasa si ochii limpezi; 
- este energica;
- este curioasa;
- consistenta fecalelor nu este moale;
- nu are rani, umflaturi vizibile pe blanita; 
- dintii trebuie sa fie de culoare portocalie;
          Daca veverita dumneavoastra devine apatica sau nervoasa, fara pofta de mancare, scoate sunete ascutite in timp ce se musca de blanita, respira greu, are diaree, adresati-va de urgenta medicului veterinar, deoarece in cateva ore simptomele enumerate mai sus pot duce la agravarea bolii, sau la decesul rozatoarei.
             Veveritele Degu naparlest de doua ori pe an, primavara si toamna.
          Deoarece este o  rozatoare, asezati in cusca veveritei ramurele sau crengute de lemn, pentru a-si putea toci dintii. Atentie insa nu folositi crengute sau talas de cedru!!!

MARE ATENTIE!!!!

          Nu incercati sa prindeti veverita de coada! Cand se simte in pericol, ca mecanism de aparare,  coada se poate desprinde si nu va mai creste la loc. 

          Veveritele Degu nu pot metaboliza zaharul (sunt predispuse la diabet). Nu oferiti niciodata veveritelor dvs. alimente bogate in zaharuri!

          Veveritele Degu adora baile in nisip! De aceea, puneti in custile special amenajate si un bol ceramic cu nisip!

          Cele mai frecvente boli:
- Diabetul;
- Cataracta (un strat albicios pe suprafata globului ocular);
- Afectiunile dentare (dinti albi, crescuti incorect, sau prea mari);
- Afectiuni ale labutelor (datorate ranirii din cauza gratiilor din podeaua custii );

41 de comentarii:

  1. Veverita mea stranuta e bolnava?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In momentul cand rozatoarele stranuta ar trebui neaparat sa contactati medicul veterinar

      Ștergere
  2. Am o veverita degu, care prezinta 2 umflaturi pe codita, in zona respectiva lipseste parul.Aveti idee care ar putea fi problema?

    RăspundețiȘtergere
  3. Este posibil ca veverita dvs. sa-si fi muscat codita din diferite motive (stres, paraziti) sau in timpul unei dispute pentru suprematie, jucarii, mancare sa fi fost muscata de alta veverita (daca sunt mai multe in cusca).
    Daca umflaturile persista si veverita da semne de boala adresati-va unui medic veterinar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua . Am 2 veverite de 2 saptamani (fata si baiat) .Baiatul este jucaus , manaca mult , insa fetita este tot timpul speriata nu prea mananca, se ascunde tot timpul sa doarma.
    Deodata i s-a facut rau la fetita, tremura, respira greu , nu avea putere sa mai stea pe labute , iar coloana parea ca e rupta.
    M-am speriat tare am dus-o la veterinar , i-a facut o radiografie si nu avea nimic. Mi-a recomandat glucoza, vitamina c , calciu. Nu este racita , temperatura camerei este perfecta , curent nu este .Aveti idee ce i s-a intamplat ? Sunt f speriata , oare isi mai revine ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata,
      Simptomele scrise de dvs. , descriu totusi o suferinta.
      Trebuie urmarit in continuare comportamentul acesteia, iar daca apar simptome noi sau starea generala se altereaza, cereti o a doua opinie unui alt medic veterinar.

      Ștergere
  5. buna am si eu o intrebare... am o veverita degu si are toate conditiile in cusca ei ...are si un lemn are si o scarita pe care sa se urce dar de o perioada de timp a devenit agresiva tot sare in sus si scoate sunete ascutite.la inceput nu a fost asa .puteai sa o iei in maini dar acum cum bag mana in cusca se intoarce sa te ciupeasca.are si un lemn mic pe care te innebuneste cateodata cum il roade si tot sare in sus inspre capac...unde e problema? e prea singura sau ce?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceeasi problema am avut-o si eu cand am neglija-o o perioada. Veveritele degu se pot salbatici foarte usor.
      Daca isi schimba comportamentul neaparat cumparati o alta veverita cu care sa se poata juca.

      Ștergere
  6. am si eu o veverita degu si i-a crescut o buba pe spate si nu stiu ce sa fac

    RăspundețiȘtergere
  7. am si eu o veverita degu si i-a crescut o buba pe spate si nu stiu ce sa fac

    RăspundețiȘtergere
  8. buna ziua. detin o veverita degu si de cateva zile i-a cazut un smoc de blaanita de pe spate, si azi dimineata am auzit o cum a stranutat. e ceva grav? e posibil sa fie din cauza ca nu i am mai dat vitamine din acelea pe bat?

    RăspundețiȘtergere
  9. Aveti grija ca "vitaminele pe bat" contin uneori si miere de albine, sau zahar care nu este indicat pentru degu.Cat despre stranutat vedeti ca asternutul(rumegusul) sa nu fie ud sau cusca veveritei sa fie situala langa un geam deschis, putandu-se forma astfel curent.

    RăspundețiȘtergere
  10. multumesc pentru sfaturi!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua, una din veveritele mele are strungareata la dintii de jos...deocamdata nu pare afectata...insa ma gandesc ca nu este OK ca o veverita sa aiba probleme cu dentitia...oare trebuie intervenit chirurgical? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua, una dintre veveritele mele degu a inceput sa scoata sunete ascutite, de 2 zile foarte des,este agitata si se cearta sau incearca sa munste celelalte veverite.Este posibl sa fie in cautarea unei partenere de reproducere?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna. am si eu o intrebare. am degu de 2 ani aproape si de cateva zile am observat ca are o rana mica pe codita cred ca se musca singur. oare de la ce?in ultimele zile nu prea m-am ocupat de el.Oare de aceea?

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna Seara ! Am gasit o veverita in padure , am luat-o din cauza ca se vedea clar ca era abandonata si nu as fi vrut s-o manance cainii sau sa pateasca altceva.
    Am hranit-o si am hidratat-o , energie avea deoarce se misca peste tot . Deodata prezinta dificultate in a respira , nu se poate misca, doar coada o poate misca , e practic paralizata . Va rog ajutati-ma.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua,am si eu o veverita degu,am avut ceva probleme cu ea erau apatica,stranuta si are blanita smulsa deasupra nasului,am dus o la veterinar si am inceput sa facem 2 injectii cu antibiotic,glucoza si vit c,azi cand am incercat sa o pun in cusca ei m a muscat foarte tare de un deget.Credeti ca pot exista boli cu transmitere la om,cum ar fi rabia?Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  16. Am o veverita degu si de astazi sta sta intinsa si se misca greu

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna seara.veberita mea scoate niste sunete foarte ciudate și se scarpină foarte des. Ce trebuie sa ii dau ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua
    Am o veverita autohtona,am gasito- la margine unei paduri, era pui, acum a mai crescut, arata ca un adult;o am de vreo 6 luni;arata foarte bine, era jucausa,acum, de cateva zile nu mai mananca dec at foarte puti, ,este foarte nervoasa-cand am incercat sa ii schimb asternutul m-a muscat rau-si ii clantane dintii;nu are curent de aer,este bine ingrijita;ce antibiotice si in ce doza se pot administra(s-ar putea totusi sa fie o infectie(am citit ca pot face infectii renale sau respiratorii);va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  19. Am o veverita degu care este fff apatica si a slabit temeratura este f scazuta

    RăspundețiȘtergere
  20. Am o veverita degu care este fff apatica si a slabit temeratura este f scazuta

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua! Am si eu o veverita degu si ma intrebam daca o pot tunde ?

    RăspundețiȘtergere
  22. Help, veverita mea degu nu mai are jumatate din codita, e tare uratica fara varful coditei, ideea e ca a iesit doar pielea sau nu stiu cum sa explic dar a ramas sa zic mijlocul din codita.. era foarte nervoasa de cand am luat o.. reusisem sa o imblanzesc sunt singura la care urca in mana cand o scot din cusca. Acum m am trezit cu ea fara codita si scoate un sunet parca sufera nu stiu ce sa zic. De ieri tor scoate sunetul asta desi mananca si bea apa. Atat ca nu are partener. E foarte agitata de fel si de la un timp si agresiva. Musca rau. Nu stiu cum a reusit sa ramana fara codita. Am nevoie de un sfat cum o ppt ajuta sau ce i pot face? Unde a picat codita ce a ramas se usuca si pica sau ii creste blanita inapoi. Trebuie sa i dau ceva anume calmante? Pare mai linistita de cand am vazut o cu codita rupta dat cu toate astea tot roade la gratiile custii. Ce ma fac? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  23. Bună ziua.Am o referită siberiana care pare apatică.și se linge in zona din spate.Nu stiu ce este cu ea daca stiti vreun sfat va rog sa mi-a dati

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua, am o veverita degu de 1 an si in ultimul timp a iceput sa stranute in continu timp de 5 - 10 secunde. Este ceva normal?

    RăspundețiȘtergere
  25. Am o veverita degu si azi am găsit-o cu O lăbuță ruptă cred ca a prins -o in gratii la cușcă se simte la pipăit osul rupt am pus un burete pe slăbuță sa stea cat de cat fixa labuta, e posibil sa se prindă osul ?

    RăspundețiȘtergere
  26. Bună ziua, veveriță mea dejun ii sau înroșit urechile, ce se întâmplă cu ea, e grav?🥺

    RăspundețiȘtergere
  27. La veverita mea ia cazut varful cozi (1-2cm) ce pot fac, mai poate creste la loc (nu sa rupt din ea doar sa rupt pielea cu blanita de pe coada).

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua,am achizitionat veverita degu acum 1 zi iar pana acum nu a baut apa deloc,a recipent special inauntrul custii,e normal asa ceva?CE pot face ca sa bea apa

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna seara! Am mai multe veverițe degu, iar masculul a mușcat-o rău și i-a rupt codița. Acum am mutat-o singură, dar e plină de sânge. I-am pansat ranile cu apă oxigenată și codița ei este umflată rău și plină de sânge de la bază. Ce aș putea face??? Îmi puteți oferi câteva sfaturi? Mulțumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut, am de 2 ani 2 veverițe, iar în ultimul timp una dintre ele chiar dacă nu are nici-un simptom, a început sa slăbească și sa mănânce aiurea, iar când ii dau de mâncare, de cele mai multe ori o ascunde în cușcă. E ceva grav, ar trebui sa o duc la veterinar?

    RăspundețiȘtergere
  31. De ce ma musca veverita degu cand se urcă in mana mea ?

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna ziua ! Am o veverita siberiana si de aseara nu mai vrea sa manance, sta intr-un colt si tremura. Nu mai este activa deloc. Am senzatia ca sufera de ceva grav. Si-a schimbat foarte repede starea, avand in vedere ca ieri dimineata parea normala. Ma puteti ajuta cu informatii privind aceste simptome?. ..Multumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
  33. BUNA ZIUA!
    Am si eu 9 veverite si au inceput sa scoata sunete de pasari si uneori stranuta

    RăspundețiȘtergere
  34. Azi când am ajuns acasă de la serviciu mi am găsit veveriță deguf slăbită,nu mănâncă nu bea apa,nu sta in picioare,mai mult întinsă,nu mai scoate niciun sunet când vb cu el că este băiat și cred că și temperatura ii este scazuta,pt că nu L mai simt cald,iar din cusca a trebuit să bag mana sa L scot ,pt că nu avea uterin sa urce până la ușă.mentionez că are 4 ani,totul pare să fie în regula,dinții ,ochii,blăniță,urechile,nu vad nimic schimbat,nu am avut probleme niciodată,chiar nu știu ce se întâmplă,a mai plătit cineva așa ?

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna am o veverita degu si in ultima saptamana nu prea mai mananca sau sa bea apa si acum in seara acesta este foarte slabita si nu se misca si scoate niste sunete subtiri cand o misc si are ochi pe jumatate deschisi si nu bea sau mananca deloc si e foarte slaba,ce as putea face pana dimineata cand o duc la veterinar???

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti intrebari postati-le aici si in cel mai scurt timp voi incerca sa va rapund