joi, 22 noiembrie 2012

COMPORTAMENTUL VEVERITEI DEGU


          Veverita Degu este un animal foarte sociabil, principala sa caracteristica fiind curiozitatea. Este o rozatoare inteligenta , foarte energica si tocmai de aceea are nevoie de spatiu pentru a putea face cat mai multa miscare.
          Degu sunt animale diurne si  sunt mai active dimineata si seara.
          Ele dorm in reprize scurte, de aproximativ 20 de minute, tocmai de aceea nu va mirati daca vi se pare ca veverita dvs. nu doarme niciodata.
          Degu se sperie foarte usor datorita faptului ca in mediul lor natural sunt  vanate de catre pasari si alte animale.
            Datorita faptului ca sunt foarte sociabile, o veverita tinuta singura in captivitate se va imblonavi foarte repede. De aceea este recomandat sa tineti in aceeasi cusca minim doua veverite.
          Este indicat sa evitati sa puneti doi masculi in aceeasi cusca, deoarece sunt animale teritoriale si lupta pentru suprematie pentru teritoriu sau femela va naste adevarate razboaie. Intre femele rar se vor isca certuri sau conflicte (uneori e posibil ca cearta sa inceapa de la mancare sau jucarii, rotita etc).
          Cand aduceti o veverita noua, puneti-o la inceput separat in alta cusca si lasati-o sa se miroase si sa se acomodeze  cu cealata.
          Veverita Degu este un animal foarte usor de imblanzit, iar in timp va putea sa-si recunoasca stapanul (va scoate sunete  la vederea acestuia).



8 comentarii:

  1. Buna seara.
    Astazi am "infiat" o veverita degu si am o nelamurire... cand am ajuns acasa cu el, eu si cu sotia am inceput sa ne jucam cu el dar dupa putin timp a muscat-o pe sotie. L-am bagat inapoi in cusca si dupa cam o ora in care nici nu l-am neglijat dar nici nu am exagerat cu atentia l-am luat eu in palma incercand sa il mangai si m-a muscat si pe mine. Doresc sa stiu daca e normal pentru el acest comportament pentru ca la petshop mi-a zis ca nu musca.
    va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara,
    Ca orice rozatoare si veveritele degu musca, de obicei cand sunt stresate. Dati timp veveritei sa se obisnuiasca cu dumneavoastra si cu noul camin.

    RăspundețiȘtergere
  3. În urma cu doua luni i-am cumpărat fetiței mele o veveriță degu(mascul), e foarte vesel și jucăuș, îl lasam prin camea ei sa se joace dar intr-o zi a muscat-o, l-a pus în cușcă dar a doua zi când l-a luat sa se joace cu el a muscat-o din nou, mă gândesc sa nu-l mai scoatem din cusca?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua am o veverita degu si astazi a inceput sa scoata sunete urate cand doarme...este vreo problema???

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună seara.Am o veveriță degu și de câteva zile a început să-i cada blănița din jurul gurii .Ce poate fi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Aceeasi problema o am si eu cu una din veverite. Ia cazut blana din jurul gatului.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua! Am O veverita degu care nustiu ce are dar tot musca pana iti curge sange!

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti intrebari postati-le aici si in cel mai scurt timp voi incerca sa va rapund